Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Lars-Håkan Halldin - 17 augusti 2010 18:54

PUBLICERAD


Höglandsnytt den 17 aug 2010 (ob )



Min replik till djurrättsalliansen med flera


Jag kan konstatera att de s.k djurrättsorganisationerna i Sverige har ideal som ligger utanför de svenska grundlagarna. Man gör intrång på annans egendom, förstör och slår sönder t.ex pälshandlares butiker, släpper ut minkar för pälsdjursuppfödare, misskrediterar och stör hårt arbetande jordbrukare.

 

Jag kan inte försvara någon som plågar sina djur det är därför jag är mot rituell Halalslakt. Jag vet efter närmare tjugo år som lantbruksekonom i olika befattningar - det går inte driva en grisfarm med grisar som är plågade. Avkastningskraven är så höga att en gris som blivit utsatt för djurplågeri går till kassaktion.

 

Vad det gäller minkfarmer som sköts illa de kan inte få ut några priser för sina skinn. Skall ett minkskinn vara med och konkurrera på marknaden kräver det perfekt djuromsorg och en mycket näringsriktig föda till minken. Sönderbitna skinn är osäljbara. Minkfarmer som är framgångsrika är kliniskt välskötta.

 

Kossor som producerar god, fin och näringsriktig mjölk måste ha en livsmiljö som inte bara ger utrymme för motion och naturligt beteende utan ett foder som till näringsvärde och energi är högklassigt. En smutsig och skitig kossa producerar dålig mjölk. Maten som våra husdjur äter, om du mäter det i energi och näringsvärde, är bättre än den vi ger till de gamla.

 

Intrånget på de svenska gårdarna, när man redovisade övergrepp mot grisar under uppfödning, saknade bevisvärde då troligen en hel del material var manipulerat.

 

Dessa organisationer drar sig inte för att om de skulle vinna ökad förståelse och opinion bland en befolkningsgrupp se mellan fingrarna på djurplågeri som utfördes av dessa.

 

Djurrättsalliansen är enligt mitt förmenade en djupt kriminell organisation som föder våld och motsättningar mellan olika befolkningsgrupper i vårt land.

 

Jag har inget mot man bildar opinion för sina värderingar, det får man i ett demokratiskt land.  Bryta sig in på privata områden nattetid och genomföra olika slags operationer mot dem som föder upp kossor, pälsdjur och grisar har jag ingen förståelse för.

 

Jag kommer som riksdagsman att medverka till att lagstiftningen skärps om man gjort intrång i privat egendom. Det skall vara belagt med kännbara fängelsestraff. Folk skall kunna sova gott om natten utan att känna oro för att ett gäng militanta ungdomar kommer och förstör och smetar ner.

 

LARS-HÅKAN HALLDIN (C)

Seniorkandidat till riksdagen 

Eksjö 


Av: Redaktionen

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards