Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Lars-Håkan Halldin - 13 maj 2008 17:30


Erling Johansson (C)

Skatten på pensionen


Jag håller helt och hållet med på vad Bo Sjöström och Bengt Bernholtz skriver i Smålandstidningen den 13 maj. Pensionärerna skall inte behöva betala mer skatt än löntagarna. Detta är djupt orättvist. Vi pensionärer har samma utgifter som löntagarna vad gäller dagligvaror,bensin,hyror, räntehöjningar mm. Jag är fullt på det klara med varför man sänkte skatten för löntagarna. Det var för att minska arbetslösheten. Jag är inte säker på att det är detta som är anledningen. Nu förbereder man ytterligare en sänkning så att gapet skall bli ännu större. Jag tycker man skall sänka skatten men då skall det gälla alla skattebetalare.

Jag kan också tänka mig att man sänker skatten något mer för dem som har låg pension.

Kom ihåg att pensionärerna är en stor väljargrupp och vill vi i alliansen ha deras röster så måste de behandlas rättvist och inte som nu beskattas hordare. Vi vet också att många pensionärer gör stora ideella insatser som är bra för samhället.

Nej nu får det vara slut med orättvisorna. Löntagare och pensionärer skall betala samma skatt!



Erling Johansson (C) EKSJÖ


Insänt av Erling Johansson

Fridkullavägen 15

575 34 EKSJÖ Tel: 0381-611180

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards