Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Lars-Håkan Halldin - 30 juli 2010 10:55



Min sång till Eksjö Melodi ”Stockholm i mitt hjärta”

 


EKSJÖ I MITT HJÄRTA!

1

Eksjö i mitt hjärta

låt mig besjunga dig nu

åldrande trästadens hjärta

den gamla staden är du

av städer jag känner i Norden

är du den bästa jag vet

dig skall vi för alltid älska

nu och i evighet.


2

Solljuset stiger ur vattnet

spelar i koppar och glas

Eksjö i gryningen strålar

som var den en gyllene vas

med blommor från Kvänsås ängar

med ängsört från ekarnas sal

en skönhet från Hunsnäsens stränder

i Skurugatas ljuva portal.


3

Solljuset dansar på vattnet

det glittrar för stort och för smått

för träkåken nere i staden

men även för stort och för smått

det porlar i fiskrika bäckar

det valsar i Hunsnäsens famn

det skymmer och skänker oss tankar

sjungande stadens namn.

 

 

Erling Johansson

Kandidat till kommunfullmäktige

Av Lars-Håkan Halldin - 30 juli 2010 10:44



VÄLKOMMEN TRÄFFA!

 

Lars-Håkan Halldin seniorkandidat till riksdagen

Erling Johansson, seniorkandidat till kommunfullmäktige

 

Vi står på Stora Torget i Eksjö lördagen den 31 juli 10:30 – 14.00

 

Vi vill föra det lågmälda och intellektuella samtalet med dig utan propagandistiska inslag. Vår affischer syns tydligt.

Ställ frågor om dagpolitiken allt från lokala Eksjöfrågor till global ekonomi!! Vi svarar på dina frågor.

 

Vi ser fram mot att få samtala med dig visa varför vårt parti är bäst och varför vi vill representera dig


VÄLKOMMEN

 

Lars-Håkan Halldin ( C )

Seniorkandidat till Riksdagen


Erling Johansson

Seniorkandidat till kommunfullmäktige

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards