Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Lars-Håkan Halldin - 5 juli 2010 10:44


Brännelund den 30 juni 2010.



MY SIDE OF THE CASE


CENTERPARTIET SMÅFOLKETS PARTI – TILLBAKA TILL VÅRARÖTTER.


Centern är sprunget ur de små folkens krav på lika rättigheter. Idag pågår fortfarande plundringen av landsbygden och jordbruket. Vi ser hur skolor läggs ned, bredband dras inte ända fram utan byggs med en Moderat paroll resten får du klara själv. Telia försöker införa fastmobil utan att tekniken är fullt utvecklad. Elinstallation i nybyggda fastigheter på landsbygden är dyr. VA är mycket dyrt. Byggnadstillstånd svåra att få. Listan kan göras lång. Vår tids hjältar är de som har råd, vill bo och driva företag på landsbygden. Det är för dessa människor jag kämpar det är för dem jag skall bli riksdagsman.


Rättvisa i skattesystemet mellan olika inkomstgrupper är nästa mandatperiods viktigaste fråga. Pensionärer mfl skall inte betala högre skatt än inkomsttagare som har jobb!


Men jag vill ta småfolkets berättigade krav till mig och föra deras talan. Långtidsarbetslösa, sjuka, lantbrukare, låginkomsttagare och pensionärer är dem som jag vill skapa bättre framtid för. Jag vill även ge barnfamiljer som ofrivilligt hamnat i Kronofogdens klor en hjälpande hand.


Vi måste också tala klarspråk du som har en inkomst på mer än trettiotusen kr i månaden du har goda förutsättningar klara dig.  Jag har en klar liberal syn du skall klara mer själv begär inte bidrag från samhället i form av sänkta skatter. Du som har fast anställning har det väl förspänt.


Jag kräver nu måste centern gå tillbaka till sina rötter. Det som finns kvar av vårt sargade parti finns på landsbygden. Vår småföretagarpolitik skall vi bygga hand i hand med starka organisationerna på arbetsmarknaden. För att landsbygden skall leva behöver vi både bondefack och LO-fack med oss. Att bli framgångsrik företagare kräver ett starkt fack. Jag vill ta facket i hand och bygga Sverige.


Jag skulle vilja tillsammans med LO-distriktet skapa ett blocköverskridande landsbygdsprogram. Programmets ledmotiv skall vara vi tror på landsbygden och jordbruket. Nyckelfaktorn för landsbygdsutveckling är all åkermark i produktion.


Det är fackföreningsrörelsen tillsammans med näringslivets organisationer som sett till att det rått ordning och reda på arbetsmarknaden och vi fått arton år av ökade reallöner som stärkt företagens konkurrenskraft på inhemsk såväl som internationell marknad. Det är de realt ökade skatteintäkter som skapats ur ökade reallöner och arbetsfred som gett Sverige goda statsfinanser. Trots som jag ser det tveksamma skattesänkningar.


Jag har mycket att kritisera Mona Sahlin för och Soc. Dem men kommer aldrig deltaga i osmakliga kampanjer som mosa Mona mm vilka jag tycker saknar intellektuell stringens och bildning. Jag vill i valdebatten vara den som för det konstruktiva samtalet som gör att det skapas stabilitet inte motsättningar.


Vi måste erkänna att centern befinner sig på riksdagsspärrens gräns. Det är delvis vårt fel men storkapitalet och de centralistiska intressena tillsammans med deras politiska stödtrupper är en av orsakerna till att det går dåligt för oss och de vill helst vill att vi lägger oss ned och dör.


Jag vill tala klartext med alliansbröderna nu slår vi tillbaka vi är ett borgerligt parti men borgerlighetens vänsterrörelse. Det är hos oss småfolksfrågorna finns.  Mer småfolk och mindre storkapital i Alliansen är ett segerrecept. Det som är bra för småfolket är bra för Sverige.


 

Lars Håkan Halldin ©

Seniorkandidat till Riksdagen

Brännelund, 575 95 Eksjö

Telefon 0381-401 76 Mobil, SMS och MMS 0708-7 401 76

http://maktentillfolket.bloggagratis.se

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards