Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Lars-Håkan Halldin - 13 juli 2010 10:11


Rosevinsspektaklet i visby ovärdigt centerpartiet

Jag läser i bloggar och i våra vanligaste medier att Almedalen är viktig. Självklart den är viktig för navelskådarna och de som ägnar sig åt inbördes beundran i Sveriges elit. Mina väljare har inte råd att åka ditt de är fullt upptagna med att söka jobb, bärga höet, kämpa om offerter, försöka bli friska, få pengarna räcka till vardagen. Försöka ge barnane ett gott sommarlov..

 Då åker man inte till Visby och läppjar Rosévin.


När man summerar Almedalen politiskt så tror jag nog de politiska partierna tar sig en rejäl funderare ska det verkligen gå till så här. Jag finner årets politiska del osmaklig och inte värdig en demokrati. De politska marknadstånden var fyllda av löften och minaretutroparna skrek kom och köp. Till och med gamla hästskojare skulle rodnat av skam om de tvingat bjuda ut sig i Almedalen. De politiska hästar som såldes i Almedalen var så arsenikstinna att de dog innan de kommit till den nye ägarens gård.


För Centerpartiets del tycker jag att vi återuppväcker de gamla Centerstämmorna i Juni. Picknickkorgen i det gröna och ett långt men eftertänksamt tal av partiledaren. Bjäfset i Visby det skall vi betacka oss för. Det blir en motion till Centerstämman 2011 om detta. Så nu Almedalskramare i Centern inrikta er på det blir inget Almedalen 2012

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards