Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Lars-Håkan Halldin - 14 juli 2010 11:19




PUBLICERAT

Smålandsbygdens Tidning den 16 juli ( C )

Höglandsnytt den 13 juli ( Ob )




Sluta sup skallen av er på politikerveckan i Visby

 

  Det verkar vara en konspiration av Aftonbladet mot Sven Otto Littorin. Han kan inte få sin sak prövad i domstol därför den som påstår att han köpt sex av henne är anonym. Så får det inte gå till det är en Kafkaprocess mot en enskild människa.


"Jag påstår att säkra uppgifter gör gällande att en av Aftonbladets redaktörer är den anonyma källan" Enligt mig säkra källor. Lika vansinnigt som Aftonbladets troligen regelrätta lögn om Littorins sexköp.


Uppgiften om Littorins sexköp har tillverkats på Aftonbladets redaktion. Jag kan med stöd i rätten till anonyma källor hävda att jag hört att det var vem som helst som påstått att hon sålde sex till Littorin. Lika vansinnigt som Att aftonbladet inte står upp i domstol för sin sak. De har troligen blivit lurade och betalat ut stora tipspengar för detta.


Jag menar man får inte anklaga någon för att gjort något brottsligt ödelägga vederbörandes liv och sedan helt fräckt säga vi skyddar våra källor. Vem är nästa person de förstör livet för.


Jag hävdar detta uppfanns i sprit och rosévinsångorna på någon av Visbys bakgator. Vi skall inte ha en taskspelarmarknad där makthavare från näringsliv, media och politiken en gång om året åker och super skallen av sig. Det är inte värdigt Sverige.


Jag skall göra mitt allt för att inte mitt parti deltar i denna dumhetens huvudbastion. Felet är det är ett kommersiellt jippo där man säljer vad som helst utom vett sans och förstånd.


Lägg ned politikerveckan i Almedalen. Den har i år spårat ut när alla politiska och mediala taskspelare åker dit och Läppjar Rosévin. Nu är måttet rågat varken media eller politiker kan sköta det härläger av dumhet som florerar i Visby. Politiken och media måste göra en paus hämta andan och självkritisk granska det som pågått i Visby. Ryktesspridningen om bl.a Littorin kallar jag Rosévinfylla varken mer eller mindre


Almedalen har varit politisk, kommersiell och medial hästmarknad utan ansvarstagande aktörer. Centern skall i fortsättningen inte smutsa ner sin byk på "Brottsplats" Almedalen. Låt nu aktörerna nyktra till och bakfyllan lägga sig så man får perspektiv hur dumt hela arrangemanget är.


Lars-Håkan Halldin

Seniorkandidat till Riksdagen (C)

Brännelund, 575 95 Eksjö

Telefon 0381-401 76 Mobil, SMS och MMS 0708-7 401 76

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards