Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Lars-Håkan Halldin - 28 oktober 2009 16:48




HEJA ESKIL ERLANDSSON (C)!!!


Min not är det någon sur idealist på regeringskansliet som tycker det är olämligt servera svenskt vin på EU-toppmöten.

Vindruvor tar svensk åkermark i anspråk som kunde använts till livsmedelpruktion....gudbevars. KD och Fp sitter väl i ett hörn och surar. Jag rekommenderar Eiswine från Flen dyrt men det är guldroppar. Svenskproducerat och lokalt...


Klipp ur ATL 09 10 28 (LRF)

Vingårdar kan bli filialer till Systembolaget

Smakprovning på svenska vingårdar bör tillåtas. Det menar jordbruksminister Eskil Erlandsson.

Till TT säger Eskil Erlandsson att gårdsprovsmakning är ett sätt att bevara Systembolaget, vilket Centerpartiet också är angeläget om.

Hans förslag till lösningen är att låta vingårdarna bli filialer till Systembolaget. Då skulle de enligt Erlandsson kunna sälja sitt vin till exempelvis turister som besöker gårdarna.

För närvarande finns ett 20-tal vin- och/eller ölproducenter i landet. Jordbruksministern hoppas att gårdsförsäljningen skulle leda till fler arbetstillfällen på landsbygden.

Modellen med alkoholmonopol och gårdsförsäljning finns redan i Finland och Eskil Erlandsson tycker att en sådan alltså borde kunna finnas även i Sverige. Samtidigt är Erlandsson mån om att förslaget inte får inkräkta på det monopol som finns i Sverige. Detta menar Centerpartiet är viktigt ur folkhälsosynpunkt.
En svensk utredning har tidigare kommit fram till att gårdsförsäljning av vin strider mot EU:s regler.

Folkhälsominister Maria Larsson hälsar via sin pressekreterare att hon är emot gårdsförsäljning, eftersom det skulle äventyra monopolet, rapporterar Sveriges Radios Ekoredaktion.


ATL.nu
info.atl@lrfmedia.lrf.se

Av Lars-Håkan Halldin - 28 oktober 2009 09:55




Brev nr 106

Brännelund den 28 oktober



Till

Dig som placerat spionbuggar i min dator


Ditt spionprogram i min dator. 

Jag log överinseende när jag upptäckte detta program. Jag trodde det var en ung kille eller tjej som placerat  det och log i mjugg åt vad du kunde läsa från min dator. Jag skulle haft överinseende med det och öppnat min programvara och tagit bort det.


Nu råkade det sig så att jag lät en riktig expert titta på spionprogrammet och vi kunde även spåra maskinen som skrivit det. Genom en ren sinkadus hittade vi vems maskin det är och var den finns.


Jag tänker nu iakttaga fair play. Du har en vecka från och med i morgon att ta bort programmet och sluta med ditt spioneriarbete. Jag är rätt övertygad att du spionerar på fler maskiner än min.


Om inte kommer jag lämna in en polisanmälan och begära att Eksjö tingsrätt ger polisen tillstånd att göra husrannsakan i den maskin som du använt.


Jag vill understryka att det kan leda till en Svensk Watergaeteaffär. Att ungdomar gör så det rör mig inte i ryggen det är pojkstreck som är en del i unga människors intellektuella utveckling man vill visa sig duktig och är duktig.


Du är något helt annat. Jag uppmanar också dina chefer om de misstankar eller på något sätt har kännedom om de papper du tagit fram från min datoratt se till att detta slutar.


I all vänlighet. Är det borta i morgon åtta dagar glömmer vi det hela. Jag har annars två vägar domstol eller publicera det i media. Jag vill inget av detta.



Din vän och beundrare för en klipsk åtgärd.




Lars-Håkan Halldin 

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards