Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Lars-Håkan Halldin - 7 oktober 2009 10:14



Min kommentar.


Beundrar din saklighet och ordrikedom. Slaveri och människohandel skall bort det arbetar jag för. Om Fi och miljöpartiet stöttar dessa värderingar om humanism tycker jag är bra!! Humanismen får aldrig sättas i bakvatten....glöm inte det är detta som diskussionen om protsitution handlar!!!!!

Lars-Håkan


Det var som tusan!
Det tog oss nästan två tusen år att få ut prästerna ur våra sängkamrar.
Vi fick in en komunissa, nu FI-ledare, en miljöpartissa och nu vill du som centerpartist in i riksdagen och samma sängkammare!
Jag säger bara en sak. I min sängkammare har ni inget att göra-DRA ÅT H-VETE.

av Peter Wagenius igår kl 22:58



Klipp ur Jönköpings Posten  09 10 06 (Oblib)

Klipp ur Höglandsnytt 09 10 06 (Ob)

Klipp ur Smålandstidningen 09 10 09, (Ob lib)

Klipp ur Smålands Folkblad 09 10 09, (Soc Dem)







Brev till Hanna Vagenius © 

 

Kära partisyster

 

NÄR DET GÄLLER SEX DÅ HAR GUDRUN SCHYMAN OCH JAG SAMMA UPPFATTNING

 

Sex är en tabubelagd fråga. Prostitution är mycket tabubelagd nästan inte nämnbart. Att kvinnor sålt sex påstås vara världens äldsta yrke. Så långt kan historien ha rätt.


Sedan kommer frågeställningen hur har vi sett på sex genom tiderna och där har historien varit motsägelsefull. Kvinnor som sålt sex har bestraffats medan männen genom historien gått fria. De enda i mansväg som fått känna av lagens långa arm har varit den fattige. Fattiga skall inte köpa sex.


I Sverige har vi infört sexköpslagen vilket innebär att män som köper sex bestraffas med böter och i värsta fall fängelse.  Uppträder män och kvinnor som hallickar och säljer sex i bordellform är straffen hårdare och annorlunda.


Då är frågan skall vi vara fördomsfria och konstatera att män och kvinnor äger sina kroppar och gör vad de vill med dem. Det skulle ju vara den naturliga reaktionen så skall ett gott samhälle vara.


Nu har vi  många andra regler och lagar som reglerar varandet och havandet mellan människor. Jag menar att en sexköps och sexsäljlag skall införas där samhället säger ifrån hit men inte längre.


Kommer vi åt alla problem med denna nya lag nej det gör vi inte. Sexförsäljning via internet kan vi nog aldrig reglera med detta. Jag är inte främmande att skärpa


kopplerilagstiftningen att Hotel och dylika övernattningsställen straffas om de tillåter upprepad prostitution inom sin hank och stör. Jag är vidare inne på linjen att en fördjupad lag kring köp och säljlag av sex kompletteras med rätt till skadestånd inom en lång fastslagen preskribitionstid.


Vi kommer inte åt alla problem men vi ger en klar signal till den unga generationen detta tolererar vi inte. Bilden av den lyckliga horan kan du se i varje storstad. Det är inte lycka det är sexförsäljning för att få en narkotikafix.


Till och med kvinnor som är lyxprostituerade är så  ärliga att de menar slaveri, människohandel med människor och eländet som gatuprostitution borde lagregleras men inte dem själva. Ja det är motsägelsefullt. Men samhället måste om det skall bli ett gott samhälle sätta gränser. En sexköp och säljlag skall gälla alla.


När det gäller sex har Gudrun Schyman och jag samma uppfattning. Nu är det ju så att gud gett oss den största gåvan kärleken och sexlivet låt oss njuta av den gåva den är ingen handelsvara.


De som far illa av hårdare sexlagar är en liten minoritet som vi kan ge en hjälpande hand på annat sätt.


 


Brännelund - Eksjö





Lars Håkan Halldin


Brännelund, 575 95 Eksjö

Telefon 0381-401 76 Mobil, SMS och MMS 0708-7 401 76

http://maktentillfolket.bloggagratis.se

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards