Alla inlägg den 20 september 2009

Av Lars-Håkan Halldin - 20 september 2009 13:50

Ha, ha

Det är just detta med Mona,

Omdömet klickar lite för ofta. Men har hon ingen som tänker åt henne....

Hälsn Hansl L


Hej LHH!
Du håller liv i alla nivåer.
När du nu skjuter mot toppen, - med "skarpa skott"
och fortsätter med jakt på orättvisor
kan du bli mer än kandidat.
Du behövs för uppfriskande debatt
och räkna med att många läser vad du skriver.



Skitbra!

Lasse E





Grattis du pensionär till denna förnedring!!


Först sänker alliansen din pension med flera hundra kronor

Sedan kommer det valfläsket med en förnedring.

Vad ska du göra med de futtiga ca: 40:- som du får mer

i månaden??? när skatten är dragen alltså.

Det är ett stort skämt att över huvud taget ta ett sånt beslut.

Du pensionär skrik högre så det går upp för regeringen

att vissa av er har det så dåligt ställt att ni får vända på

varje öre.

Alliansen har tagit all värdighet ifrån er.


Skrattretande eller sorgligt är det i mina ögon.


Uppriven kommande pensionär.



Slående bra,
bara ett par stavfel.
 
Håll ut vi står vid din sida.
 
/A
Av Lars-Håkan Halldin - 20 september 2009 11:40


Till

Mona sahlin, Partiledare

Lena Adolfsohn, Statsråd och kyrkominster

Nyamko Saboni, Statsråd






ÖPPET BREV


”Jag hoppas ni haft det trevligt på "Mallis” Här i Sverige har det hänt många spännande saker. Statsministern har lovat 100 kronor i ökad pension till fattigpensionärerna medan jobbavdraget till de i jobb ökat med flera hundrlappar, Anders Borg dementerar att han vill sänka lönerna för de sämst ställda och under söndagen hade vi kyrkoval där SD gick fram kraftigt medan ni solade åt Paella och drack champagne. Tänk så olika det är


För att få den champagne som ni inmundigat på ”mallis ” måste en fattig pensionär spara minst sex månader. Ja jag vet vad ni tycker den som väntar på något gott väntar inte förgäves. De fattiga skall känna just den sötman.

Ja att ni firade Bindenfeldt har jag inget att erinra. Men det kunde ni gjort i en bygdegård utanför Stockholm eller varför inte ett Folkets Hus. Träffat honom en utomordentligt trevlig person. Mycket artig och belevad en festfixare av guds nåde.


Men kära systrar vi lever i en tid då fattiga, pensionärer, lågavlönade, sjuka och arbetslösa inte vet hur de skall lösa morgondagen. Kronofogden jagar dem för de ligger efter med räntor och amorteringar.


I denna tid så saboterar bankerna sysselsättning och småföretagarpolitiken genom att minska utlåningen till företagen och späda på lånekarusellen till hus och konsumtion. Sedan bussar man kronofogden på dem när de inte kan betala….


Ja flickor gå på party är väldigt trevligt. Jag fyllde sextio härförleden hade hundra gäster. Lagade maten själv det var ett påvert smörgåsbord på kvällen dansade vi på min loge. Men flickor det är ännu värre för många de har inte råd att bjuda ens på hemlagad mat har inte pengar till kläder och mat. Soppköken dyker upp lite varstans och uteliggarna blir fler.


Det är kyrkoval denna helg ett val som partierna engagerar sig i och är huvudmän för. Den ansvariga ministern, ledaren för största partiet och kvinnornas förkämpe de åker till Mallis och smörjer kråset.


Ni har inte bromsar inte omdöme för fem öre. Samma vecka som ni delar ut allmosor till pensionärerna då åker ni på överklassnöjen som ingen av i varje fall de första femhundratusen människorna i utanförskap kommer ha råd med hela sitt liv.


Vilka osunda demokratiska förebilder skapar ni inte (Är ni inte)? Det är er som människorna i utanförskap skall rösta på?. Smaka på champagnen på Mallis och jämför den med lätt nattstånden mjölk och matpaket som våra pensionärer får. 


Skäms!!


Brännelund - Eksjö

 

 



Lars Håkan Halldin

Seniorkandidat till riksdagen i Jönköpings län


Brännelund, 575 95 Eksjö

Telefon 0381-401 76 Mobil, SMS och MMS 0708-7 401 76

http://maktentillfolket.bloggagratis.se







Av Lars-Håkan Halldin - 20 september 2009 11:36




DET FINNS EN SPRICKA I CENTERN

Jag konstaterar liksom många läsare av tidningar det är en spricka i Centern om pensioner, arbetslösa, och sjukskrivna. Jag och många många gammelcenterpartister anser att pension arbetslöshetsersättning mm är uppskjuten och förutbetald lön.


Vi anser vidare att utgifterna för inkomstens förvärvande har man haft under sin yrkesverksamma tid. Vi står för att centern är rättvisans kamporganisation mer än något annat parti. I vår världsbild ingår att den som byggt samhället, har ett grånat huvud eller är sjuk och arbetslös den respekterar man och aktar.


Här i Jönköpings län motionerade jag till distriktsstämman om att vi skulle uttala oss mot jobbskatteavdraget. Vårens distriktsstämma beslöt enhälligt att bifalla den och överlämna motionen till Centerns skattegrupp. Ingen ur distriktsstyrelsens eller riksdagsledamöterna reserverade sig mot beslutet. Det togs med acklamation. Jag som person driver bara det beslut som mina vänner distriktsstämmoombuden fattat. Jag står på en stark demokratisk grund.


Är det nu så att enskilda ledamöter i distriktet eller distriktsledningen inte delar stämmans beslut då måste det bli något mellan dem och valberedningen. Vi kan inte ha en distriktsledning som motarbetar ombudens beslut. Det är helt ohållbart.


Nu finns inte denna spricka inte bara i Jönköping utan hela landet. Jag hälsar den med tillfredställelse nu kan de som står på pensionärernas, de sjuka och arbetslösas sida välja de centerkandidater och förnominera de personer som har denna värdering. Dessutom kan de som tycker att jobbskatteavdrag är bra välja sina företrädare. I Jönköpings län gäller distriktsstämmans beslut intill dess den har ändrat sig. Jag står på centerväljarna och Centermedlemmarnas sida.


Jag uppmanar dig som är med i den politiska debatten inse jag står för mina värderingar min kollega Annie Johansson står för sina. Men det är svagt att inte hon driver distriktets uppfattning när hon är riksdagsgruppens vice ordförande. Alla gör vi våra val. Jönköpings distriktsstämmas beslut väger lättare än v ordf. i riksdagsgruppen.



Brännelund - Eksjö



Lars Håkan Halldin


Brännelund, 575 95 Eksjö

Telefon 0381-401 76 Mobil, SMS och MMS 0708-7 401 76

http://maktentillfolket.bloggagratis.se



Av Lars-Håkan Halldin - 20 september 2009 11:32




PATRON REINFELDT

Jag trodde inte mina öron när jag hörde Patron Reinfeldt (statsminister) uttala sig om pensionerna 100 spänn i ökad pension per månaden är nog. Medan jobbskatteavdraget ligger kvar och höjs. Man blir förbannad och ledsen. En regering som jag i grunden gillar skall göra bort sig.


Inte ett öre till de arbetslösa ej heller de sjuka. Man tar sig för pannan. Jag hävdar man gör så här av elakhet. Man har bestämt sig att diskriminera pensionärer, sjuka och arbetslösa. Diskrimineringspolitik är förbjudit.

Bankerna har minskat utlåningen till småföretagen med 60 miljarder det innebär att när bankerna kastar ut 120 000 människor i arbetslöshet som tack så får dessa människor högre skatt.


Jag har en god vän som drabbats av en livshotande sjukdom skall man höja skatten för denna person den sisat tiden han får leva. Det är skamligt vet hut. Hade inte en gratifikation för en väl genomförd livsgärning som plåster på såren varit bättre. Det goda tankesättet finns inte i dagens generation av unga statsråd.

Det kallas empati saknas totalt man stjäl gärna ur farfars godispåse.


Jag uppmanar alla som läser denna insändare ring eller Maila din riksdagsman. Tala om i klara ordalag ändrar du inte uppfattning om jobbskatteavdraget har Du röstat på denne för sista gången. Gör en lista på de riksdagskandidater som motarbetar jobbskatteavdraget rösta på dem.


Jag skall inom mitt parti Centern ta fajten för din skull jag ber öppet om ditt stöd det blir en tung resa men vi är många vi skall segra. Jag varnar Stockholms Riksdag Nils Dacke är på väg.


Brännelund - Eksjö



Lars Håkan Halldin


Brännelund, 575 95 Eksjö

Telefon 0381-401 76 Mobil, SMS och MMS 0708-7 401 76

http://maktentillfolket.bloggagratis.se







Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards