Alla inlägg den 12 november 2008

Av Lars-Håkan Halldin - 12 november 2008 13:50


Kommentar

Kommentar till Kriminalisera Djursex
www.stoppadjursexet.se finns det flera protestmöjligheter.

av Caroline den 12 november 2008 kl 16:52



BREV TILL JORDBRUKSMINSTERN



KRIMINALISERA DJURSEX


Avslöjandena i Expressen om djursex väcker min absoluta avsky. Det är att jämställa medvåldtäkt, barnsex och pedofili. Man måste ställa frågan hur det är ställt med intelligens, moral och bildning hos dem som begår dessa handlingar.


Jag efterlyser också en kraftull reaktion från medborgare, regering, riksdag och böndernas företrädare. Jag hoppas att även organisationer som djurskyddet och djurrättsaktivister reagerar.


I perspektivet att människor förgriper sig på oskyldiga djur sexuellt är vargfrågan en mild västanfläkt. Om politiker och organisationer anser att det är kriminellt att skjuta en varg som bevisligen, rätt eller orätt, skapar rädsla hos lantbrukare och invånare i sin bygd är det inget mot den avskyvärdhet jag känner inför dem som förgriper sig mot djur.


Om djurrättsrörelsen hade något kurage skulle de med olika insatser kunna sabotera djursexbrukarna och dra fram deras vidrigheter i ljuset. Jag känner en djup oro att de grupper som skall gå i spetsen för djurens rätt håller handen för ögon när de ser och hör om dessa vidrigheter.


Jag kan tycka att broilerfabriker och minkfarmar mm kan kännas fel. Men jag har sett många av dessa och de sköts med en varsam hand. Produkterna de producerar måste vara förstklassiga. Dessutom drivs de ofta av företagare med hjärtat på rätt ställe. Ibland får vi betala vissa priser för att stå högst upp i näringskedjan.


Men vi har lagar och förordningar som reglerar hur djurskydd ska utformas som vunnit respekt hos brukare och medborgare. Däremot att bli överfallen av ett gäng ligister, som kallar sig djurrättsaktivister, nattetid finns ingen respekt för lika lite som de som begår sexuella avskyvärdheter mot djur.


Man måste våga ställa sig frågan hur är dessa människor funtade. Jag har en stor tolerans för människors sätt att utöva mänsklighetens största gåva kärleken. Men djursex är så långt från kärlek man komma det är idag ännu inte kriminaliserat barbari. Vi minns  Kristallnatten där människans ondska manifesterades - övergreppen mot djur är ett utslag av samma barbari.


Jag är tolerant i så motto att de som grips och lagförs för detta skall straffas med fängelse och vård på samma sätt som pedofiler och våldtäktsmän. Jag kan inte slita mig från att det i dessa grupper finns presumtiva våldsmän och kvinnor som för sin egen njutning kan begå vilka vidrigheter som helst.


Ett samhälle i 21:a århundradet skall inte ha någon tolerans för det som sker med oskyldiga djur. Brotten är ett bevis på samhällelig dekadans som vi måste reagera mot. Brott av den här karaktären skall inte bara kriminaliseras de skall även lyftas fram som företeelse för den absoluta antiintellektualismen.


Jag bara ställer frågan om personalen på ett företag visste att chefen var djursexbrukare vilken blir reaktionen. Kan vi ha en djursexbrukare anställda som barnavårdare eller lärare mitt svar är nej. Jag är rädd att om vi inte reagerar med lagstiftning tar folket rättvisan i egna händer och det är andra sidan av barbariet.

Det är därför hög tid att statsmakten lagstiftar mot djursex det är rå våldtäkt, pedofili och misshandel. Den enda naturliga påföljden är fängelse och vård ett modernt samhälle skall inte tolerera barbari som hör medeltiden till.


Brännelund – Eksjö


Lars Håkan Halldin

maktentillfolket.bloggagratis.se

undereken@hotmail.com


 

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards