Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Lars-Håkan Halldin - 1 juni 2010 10:57

Kolla min video' klicka på rubriken nedan







MIN SMÅFÖRETAGARPOLITIK...

MYCKET VERKSTAD OCH LITE PRAT

Jag berättar på min senaste video engagerat, kunnigt och övertygande om hur vi får fler företag i Sverige.


Nya företag förutsätter stark utrikeshandel, stabil valuta, självständig Riksbank.Tro på frihandelns möjligheter. Inom landet är grunden för nya småföretag  ökade reallöner och realt och balanserat sänkt skattetryck.


Regeringar viktigaste uppgift är att inte motarbeta nybildningen av företag genom att ställa upp regelverk som ter sig oöverstigliga. Den viktigaste politiska uppgiften är att se till att frihandeln på den interna marknaden upprätthålles och att vi inte själva lägger på oss regelverk som gör att vi tappar konkurrenskraft mot import såväl som export. Vi skall inte reglera bort företagandet.


Vi politiker kan inte lagstifta om lönsamhet därför uppmanar jag dig som företagare följ det goda exemplet och "gör som den bästa tredjedelen av företagarna" då blir du framgångsrik. Den lärande processen mellan företagen är minst lika viktig som de politiska spelreglerna.


Som företagare Vårda ditt eget humankapital, var rädd om Din hälsan, ha ett rikt Familje- och Kärleksliv. Hälsa, familj och kärlek är viktiga ingredienser i företagandets närsalt.


Att vara småföretagarminister innebär att gå omkring med smörjkannan över hela det politiska fältet och smörja där det gnisslar. Reparera där det är sönder och byta ut där man inte vill förstå eller sabotera för småföretagarna.

Bla finansdepartementet har inte följt upp den goda småföretagarpolitiken utan snarare lagt ut taggtråd och fördröjt goda processer. Sådant glömmer jag inte.!!!


Lars Håkan Halldin ©

Seniorkandidat till Riksdagen

Brännelund, 575 95 Eksjö

Telefon 0381-401 76 Mobil, SMS och MMS 0708-7 401 76

http://maktentillfolket.bloggagratis.se

 

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards