Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Lars-Håkan Halldin - 17 maj 2010 17:06



Brev till min muslimske broder!


Om jag blir riksdagsman tänker jag verka för att skärpa lydanden för våra grundlagar. Vi kan aldrig tolerera attentat mot våra kulturutövare från trosaktivister. Detta måste vi se extra allvarligt på och straffen skall vara mycket hårda.


Jag har levt ett helt liv där jag högaktat och beundrat människor med en stark övertygelse. Lärt detta sedan barnsben i min hembygds missionskyrka. Sett även övertygelsen i yrkesliv och politik. Jag blir varm när jag träffar en övertygad människa som står för sina värderingar. Lika illa mår jag av människor som slirar, slickar och försöker hålla med den han/hon sist talat med.


Jag känner många muslimer som är stolta i sin tro. Den stora utvandringen från Sverige hade sin grund i bl.a att Sverige var ett religiöst intolerant land och man fick inte tillbe sin skapare som man ville.


Käre broder, du har sökt dig från ditt gamla land till det nya landet Sverige. Vi har tagit mot dig och din familj generöst, gett dig en bättre framtid. Här får du tycka och tänka vad du vill. Du får tillbedja din gud som du vill. Allt detta skyddar de svenska grundlagarna.


Vi gör en boskillnad mellan religion och samhälle. Denna skillnad är absolut. I det profana samhället har vi yttrandefrihet och religionsfrihet. Religionen skall inte få påverka samhället som lagar, undervisning och kulturliv mm.


Vår svenska kyrka, trots dyra avgifter, omfattar nittio procent av folket. Det kallar jag folktro. Kyrkan går i spetsen för tolerans, humanism, demokrati och kvinnorätt.


Det är våra grundlagar som är kittet i konungariket Sverige. Grundlagen är vår etnicitet. Skulle vi tumma på den, då tummar vi på vår identitet och etnicitet.


Några av dina trosbröder drar det mest svenska vi har grundlagen i skiten genom att kräva en massa tokigheter som vi aldrig kommer gå med på i vårt land, sharialagar, aga av barn, månggifte, resonemangsäktenskap, barnäktenskap och att hota kulturutövare till livet. Den fråga jag ställer till dig, min muslimske broder, varför gör du detta? Du skapar en mycket otrevlig situation för dem av dina trosbröder som inte vill införa muslimska värderingar i vårt land.


Broder, jag tänker inte som en del politiker kräva, att du förvisas från vårt land därför jag tycker om människor, även dig. Men jag vill ändock göra ett påpekande. Sverige måste för dig vara en mycket intolerant och otrevlig plats att leva i. Vi har en grundlag som inte stämmer med dina värderingar. Om du känner att du inte klarar detta så är du välkommen att lämna vår varma och öppna famn. Vi kör inte i iväg dig, det är under vår värdighet, men du kanske väljer bort oss och vår generositet.


 Väljer du att stanna och fortsätter med brott mot vår grundlag, risker du bli jagad av polis och myndigheter, i värsta fall skaka galler för de brott du utfört i din mycket personliga tros namn. Jag tror Allah och Muhammed är visa nog att tycka Lars Vilks och andra kulturutövare är något trevligt som inte skadar den muslimska tron.


LARS HÅKAN HALLDIN (C)


Brännelund och Eksjö


Av: Redaktionen

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards