Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

APPROPÅ SD UTÅG UR KYRKAN VID RIKSDAGENS HÖGTIDLIGA ÖPPNANDE

Av Lars-Håkan Halldin - 6 oktober 2010 12:37




APPROPÅ SD UTÅG UR KYRKAN VID RIKSDAGENS HÖGTIDLIGA ÖPPNANDE


Det ingen tycks begripa var att predikan som sådan var ett sätt att mobba SD i kyrkorummet till råga på allt eländet. De skulle sitta fastskruvade i bänkarna och ta mot mer spott och spe. Ingen kan övertyga mig om att den predikan hade något annat syfte än att "jävlas" med SD.


För mig är kyrkorummet heligt det är skyddat av stränga lagar där får du tillbe din herre och skapare som du vill. Men kyrkorummet är ett rum som det står i bibeln "kommen till mig i alla som är betungade" Det är öppet för alla.


Kom ihåg min devis kyrkan är till för syndarna och publikanerna. Farriseer och skrymtare har vi alledeles för många av. Det är detta som upprör mig.


Man använde Guds ord i ett sammanhang som hade världsliga perspektiv och ett syfte att mobba syndarna. Det väcker avsky när bibeln används till att prygla syndarna.


Jag tycker liksom alla andra att uttåget ur kyrkan kan starkt ifrågasättas men också mobbingen av SD som den tagit utryck i vårt land måste ifrågasättas.


Jag har Mandela och Martin Luther King som ledstjärna de vågade styra och vända skutan rätt genom fredlig manifestation, samtal försoning - mobbing var hos dem ett fult ord.

Kom ihåg de som förfasar sig nu när det kommer till kritan så är de ynkryggar och när de stora besluten skall tas som visar att Sverige inte vill gå SD väg då kommer man att krumbukta sig, ursäkta sig, gå på toaletten och när det kommer till kritan så kommer många av dem som hyllat Biskopens tal säga "henne känner vi icke".


Slagord är lätta att säga men jag känner maktsverige som skrymtare, fegisar som gärna gläfser i kör men att stå upp ensam på barrikaderna för mänskliga rättigheter när det bränner till då springer de "på toaletten och kissar" tills det blåst över för denna gång.


MAN MÅSTE TÄNKA EFTER FÖRE OCH SE VAD DE VACKRA ORDEN ANVÄNDS TILL. SEDAN STÄLLA FRÅGAN VÅGAR JAG LEVA UPP TILL DEM ELLER ÄR DET BRA LÄPPARNAS BEKÄNNELSER.


VÄLKOMNA SKRYMTARE NÄR DIN UTSLAGNE VÄN BEHÖVER DIG,

410.000 arbetslösa, närmare 100.000 sjuka och 1,9 milj PENIONÄRER SOM BETALAR FÖR HÖG SKATT. DÅ SER JAG INTE MYCKET AV DE GLAPPKÄFTADE SKRYMTARNA.


DET ÄR MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER I PRAKTIKEN. NEJ SKRYMTARNA SITTER PÅ SIN KAMMARE OCH FUNDERAR KAN VI INTE PLOCKA AV DE FATTIGA LITE MER PENGAR. Det kallas mänskliga rättigheter baklänges då knep biskopen käft för hon hade väl jobbskatteavdrag. Tionde är väl inte ett begrepp i kyrkan längre.


Lars-Håkan Halldin'

Oberoende Centerpartist



i


 
 
Ingen bild

Gunilla Solara Rundby

6 oktober 2010 13:11

Helt rätt Lars-Håkan. Bara gruppmobbning vågar svenskarna. I skydd bakom att de skulle vara "goda" människor. Dom är bara ett stort hyckleri. Då de är de största fördömarna i landet. Och långt ifrån det goda föredömet Jesus som stödde de bespottade och klädde av fariséernas självgodhet.

 
Erik Selander

Erik Selander

6 oktober 2010 13:25

Som Svenska kyrkans kristna lekman ter det sig för mig som om bruket av altare kor och ämbete här tagit sig ett uttryck som med en rimlig anledning går att ifrågasätta. Eftersom det förekommit våld mot personer i den slags demonstrationer som fick beröm från predikstolen skulle de i stället klandrats. Själv tycker jag att det är en tragedi att (sd) har kommit in i riksdagen men jag begriper att felet är att våra flyktingar inte blir helt väl mottagna. Att folk reagerar är naturlig. Jag önskar att de som våndas riktade sitt intresse mot att flyktingarna kommer i fungerande livssituationer i stället för att breda ut sig över brister hos andra människor. Är det inte just det som är kritiken mot (sd)? (sd) brer ut sig själva över att medmänniskor till dem inte klarar av sina liv?

http://selander.centerpartiet.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars-Håkan Halldin - 6 augusti 2012 18:31

KRÄFTPREMIÄREN  7 augusti kl 17.00 Att ha en kräftskiva är i det närmaste en plikt. Bjud in barnen med familjer och goda vänner mm och gör något trevligt. Kräftpremiären är Sveriges mytomspunna nationalhögtid nr två under sommaren. Göra en fest d...

Av Lars-Håkan Halldin - 6 juli 2012 10:04

EN SUPERJAS I SKOGEN Svensk landsbygd behöver en trovärdig försvarspolitik som vilar på förtroende i omvärlden Nu vill regeringen tillsätta en kommitté som skall se över försvarets kostnader för att få råd med SuperJas. Försvarets kostnader skall s...

Av Lars-Håkan Halldin - 17 juni 2012 13:35

  Jag tycker vi skall få slut på dessa evinnerliga krig mellan kyrkan, skolan och samhället. Vi skall ha ett profant samhälle skolan skall inte ta ställning religöst. Gå till sina fädners kyrka och sjunga de vackra sommar- eller julpsalmerna bli vä...

Av Lars-Håkan Halldin - 15 juni 2012 09:06

  MIDSOMMARAFTON DEN 22 juni ANNO 2012 Midsommarafton är Sveriges nationalhögtid/ nationaldag. Någon toker har hittat på att vi skall fira vår förste diktator och någon obskyr grundlag den 6 juni.   Denna efterlängtade solen kommit tillbaka o...

Av Lars-Håkan Halldin - 7 juni 2012 13:57

VI HAR EN EU-MINSTER SOM INTE KAN JORDBRUK   Sverige har en EU-minister som uttalar sig om jordbruket glatt och okunnigt. Jag vill kära Birgitta med varsam hand vägleda dig genom den jordbrukspolitiska snårskogen.   Den nya EU-politiken forma...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards