Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Det kom ett brev från min favoritpräst

Av Lars-Håkan Halldin - 29 augusti 2009 14:03





Det kom ett brev från min favoritpräst

 Gå och rösta i kyrkovalet och rösta efter din överty­gelse.



Mitt motto för Österängs­kyrkans verksamhet är mångfald. Jag vill att kyrkan ska servera ett smörgås­bord med aktiviteter. Valet ska vara ditt. Och ordet ska vara fritt – kyrkan ska vara en plats för samtal och me­ningsutbyte. Jag vill inte ha någon monolog utan efter­strävar dialog. Det är min melodi för hur man får en levande folkkyrka på Öster­ängen.


Målle Lindberg kommer till Öst­erängskyrkan den 12 september för att medverka vid Österängs­dagen. Målle gjorde nyligen en skivinspelning i Hollywood. Fle­ra framstående amerikanska mu­siker ställde upp för Målle utan ersättning för att hedra och hylla honom. Vid Österängsdagen blir det allsång och konsert med ett antal inte okända artister. Leif Burken Björklund, rockmusiker finns på plats. Tommy Blom, Sve­riges mest kända artist i slutet av 60-talet är också på scen. Gerth Lengstrands starka och välkända röst kommer att höras för den som väljer att vara en i publiken. Den folkkäre Svenne Hedlund kommer att anlända i Elvis-stil till konserten – han kommer som vanligt i sin Cadillac. På tal om Cadillac: The Cadillac-band med världen som arbetsfält, är hus­band.


På kvällen kommer Björn Hed­ström, känd från TV att uppträda tillsammans med en församling­ens gospelkör. Ett mer detalje­rat program för Österängsdagen kommer att publiceras i nästa vecka i denna tidning.

Dagen före kyrkovalet har vi Lars Stjernkvist fd partisekretera­re (S) på plats i kyrkan. Rubriken är ” Det nya fattig-Sverige är här – även på Österängen ”.

Detta var bara några exempel på vad Österängskyrkan erbjuder – men det kommer mera.

Sist men inte minst: Jag vill också slå ett slag för kyrkovalet. Gå och rösta och rösta efter din överty­gelse.


Gud välsigne er alla!

 

Ingvar Briland

Präst




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars-Håkan Halldin - 6 augusti 2012 18:31

KRÄFTPREMIÄREN  7 augusti kl 17.00 Att ha en kräftskiva är i det närmaste en plikt. Bjud in barnen med familjer och goda vänner mm och gör något trevligt. Kräftpremiären är Sveriges mytomspunna nationalhögtid nr två under sommaren. Göra en fest d...

Av Lars-Håkan Halldin - 6 juli 2012 10:04

EN SUPERJAS I SKOGEN Svensk landsbygd behöver en trovärdig försvarspolitik som vilar på förtroende i omvärlden Nu vill regeringen tillsätta en kommitté som skall se över försvarets kostnader för att få råd med SuperJas. Försvarets kostnader skall s...

Av Lars-Håkan Halldin - 17 juni 2012 13:35

  Jag tycker vi skall få slut på dessa evinnerliga krig mellan kyrkan, skolan och samhället. Vi skall ha ett profant samhälle skolan skall inte ta ställning religöst. Gå till sina fädners kyrka och sjunga de vackra sommar- eller julpsalmerna bli vä...

Av Lars-Håkan Halldin - 15 juni 2012 09:06

  MIDSOMMARAFTON DEN 22 juni ANNO 2012 Midsommarafton är Sveriges nationalhögtid/ nationaldag. Någon toker har hittat på att vi skall fira vår förste diktator och någon obskyr grundlag den 6 juni.   Denna efterlängtade solen kommit tillbaka o...

Av Lars-Håkan Halldin - 7 juni 2012 13:57

VI HAR EN EU-MINSTER SOM INTE KAN JORDBRUK   Sverige har en EU-minister som uttalar sig om jordbruket glatt och okunnigt. Jag vill kära Birgitta med varsam hand vägleda dig genom den jordbrukspolitiska snårskogen.   Den nya EU-politiken forma...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok tyck här


Ovido - Quiz & Flashcards